16 Eylül 2007 Pazar

Faşizm Olmuş mu Diz Boyu?


Evet.Faşizm gerçekten diz boyu olmuş.

Alışmıştık bizler bu ülkede fikirleri, düşünceleri yüzünden gazetecilerin, aydınların, ozanların, öğrencierin öldürüldüğüne, yakıldığına.Ama alışmamıştık bizler bu ülkede fikirleri, düşünceleri yüzünden öldürülen gazetecilerin, aydınların, ozanların, öğrencilerin katillerinin şarkılarla, türkülerle övüldüğüne.

Bu gün bir kaç arkadaşım İsmail Türüt denilen,ismini bile söylemeye utandığım kişinin son şarkısından bahsettiler.Çok merak ettim ve bir video paylaşım sitesinde dinledim.O anki durumumu tek cümleyle özetleyebilirim: Beynimden vuruldum...

Böyle bir şey olamazdı.Ülkemizde pek çok kişi tarafından dinlenen bir kişi böyle bir şarkı nasıl okur diye düşündüm.Şarkı milliyetçilik değil tamamen faşizm yanlısı sözlerle dolu (ben milliyetçiliğe tamamen karşı biri olarak, özellikle milliyetçilik demek istemiorum çünkü gerçek milliyetçilere bu haksızlığı yapamam).Evet bu tam bir faşizm.

Şarkının içeriği, Ermeni bir vatandaşımız ve gazetecimiz olan ve geçen Ocak ayında hain bir saldırı sonucu öldürülen Hrant Dink'in katillerini ve cinayeti öven sözlerle dolu.

Şu an bu yazıyı yazarken bile kendi kendime soruyorum bir kişi nasıl olurda bir katili, bir cinayeti över?Ama sanırım çok şaşırmamak lazım buna.Ülkemizin emniyetini sağlayan bazı insanlar o katille fotoğraf çektirip kahraman ilan ederlerse bazı kendini bilmezlerde böyle şarkı yaparlar.

Yazık.Hem de çok yazık...Eğer şarkıyı sizler dinlerseniz demek istediklerimi daha iyi anlayabilirsiniz.

Umarım bir kaç hümanist evet sadece hümanist milletvekili çıkarda bu olay için gerekli şeyleri yaparlar.Bu faşizme artık dur deme zamanı.

Hiç yorum yok:

70'lik çiftçiye Arınç'tan azar