10 Temmuz 2007 Salı

Reklam Kokan Hareketler...

Bilindiği üzere, memlekette genel seçimlere yaklaşıldıkça etrafta seçime girecek partilerle ilgili tanıtım çalışmaları da çoğalmakta. Afişler, broşürler, gazete ve dergi ilanları ve daha birçok farklı mecrada partilerin propoganda çalışmalarının bir ğarçası olarak tanıtımlar gözümüze çarpmaktadır.

Her parti kendine göre belirlediği yola uygun çalışmalara sahip. Özellikle, iktidar partisi ile muhalefet partisinin kullandığı red kit' li broşür durumu " malzemeyi kim daha iyi kullanıyor" sorusunun cevabını bulmak için yapılıyormuş gibi gözükmektedir. Daha bunun gibi birçok yaratıcı el ilanı kullanılmaktadır ancak dağıtılanların dikkate alındığı konusundaki şüpheler kafamın içinde dolanmaktadır.

Seçime girecek partiler tonlarca para harcamaktalar ve harcadıkları paraya göre aldıkları sonuç dengesiz gibi gözükmektedir. Bir önceki seçimi düşünecek olursak, iktidara gelen parti halkın sadece % 25 lik kesimininin oyları ile iktidara gelmişti. Aynı seçimde meclise giren diğer partiler içinde en yüksek oy alan parti ise bütün oyların % 18 'liksmına sahipti. Yine seçim öncesi partilerin yüksek fiyatlar karşılığında tanıtım çalışmalarını hazırlattıklarını üşünürsek ve aldıkları sonuçlara bakacak olursak bu tanıtımların yerine ne kadar ulaştığı ya da insanları ne kadar etkilediği ortadadır. Bu bakımdan yapılan reklamların seçmen kitlesinin ilgisini çekebilecek düzeyde olması gerekmektedir. Zira günümüzde reklamların insanlar üzerindeki etkilerinin ihtiyaç-lüks kavramlarını değiştirdiğini düşünecek olursak, partilerin yapacağı tanıtımlarında seçmen kitlesini etkileyebileceğini söyleyebiliriz. Yeter ki kendi duruşlarını yansıtsınlar ve böylece sokağa atacakları paraları ülkemiz yararına kullanabilsinler.

Hiç yorum yok:

70'lik çiftçiye Arınç'tan azar